3 oktober 2012

Ljus i natten

Igår var dagen kommen att fotografera Wäringstams ekiperings vackra neonskylt. Efter dagens beting tog vi en sväng för att handla mat. Vi måste ta oss en mil till matvaruaffären numera sedan LögdBoa gick i konkurs. Det duggregnade och däri låg en möjlighet att få till vackert återsken från neonskylten. En proffsfotograf hade fått det hela än mer tilltalande.
Ett rött ljus i höstmörkret. En vacker neonskylt. Om belysningen i skyltfönstret skulle jag kunna skriva något om men det får bero :-) I några av lägenheterna i det fina huset lyser lampor. 

Den andra neonskylten som finns kvar dära Vall´n numera, är Handelsbankens blåa fribokstäver. 
 Den här skylten är ortspecifik, passar ingen annanstans. Må den få vara kvar i evighet. Amen.
 Våt asfalt, blänk av röd neon. Mer storstad än så här kan det väl inte bli dära Vall´n?
.
.
Kanske har även andra bloggare åsikter om , , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. jag är inte så mycket för stadsliv, men måste medge att neonskyltar i dimma och regn, kan vara vackert.
    Får mig att minnas en mörk regnig och dimmig kväll, i min barndom, då far traskade iväg till Sofia kyrka för att fotografera den. Det kom ett sällskap förbi och lät far veta vilken galning han var som stod där i mörkret och fotograferade.
    Bilden, som blev bra, finns fortfarande - men man tittar ju inte på diabilder särskilt ofta nu för tiden. Och frågan är om färgerna har hållit.
    Margaretha

    SvaraRadera
  2. Margaretha - jag sympatiserar mycket med "galningar"!!!
    Och en vacker neonskylt som speglar sig i våt asfalt gör mej lite lycklig :-)

    SvaraRadera

Tyck till om du vill...