18 maj 2011

Att vara lax

Det är inte lätt att vara alla till lags,
därför skapade Gud sillen!

Detta hörde jag för första gången nu i veckan vid ett besök hos min 92-åriga faster i sågverkssamhället med Masonitefabriken. Jag gillade sentensen och upplever den som sprungen ur 30- 40-talet, den tid då hon och mina föräldrar var unga. En tid som jag själv fått positiva vibbar av efter alla de berättelser jag hört från tiden. Sentensen passar oss kustbor bra.

Själv frågade jag om hon visste vad arbetarlax var. Vi skrattade hjärtligt åt alla dessa glada laxar vi fick till.


.
.
.

2 kommentarer:

  1. Viola, varför vill du inte ha kommentarer? Alla mina (nåja, har kanske skrivit 2-3 st) har försvunnit o nu ser jag att din passionerade text om vindkraftverk inte går att kommentera.

    SvaraRadera
  2. Ingen aning varför dina tidigare kommentarer försvunnit, Cecilia. Jag har hur som helst inte sovrat bort dem.
    Ang vindkraftsinlägget orkar jag varken svara på positiva eller negativa kommentarer.

    SvaraRadera

Tyck till om du vill...