24 maj 2011

Trumma

En gammal trumma över ett litet dike. Trumman består av stensatta sidor och ett par flata stenar på  ovansidan. Hela härligheten är täckt med grässvål.

Trumman från andra sidan.
Till och med en sådan här liten struntsak tycker jag är intressant att spara. Jag förmodar att det är morfar Manfred som åstadkommit det hela. Här uppemot skogen låg tidigare sommarladugården som jag minns som barn. Nu står här en mellanskottsklada för hö, timrad 1878 och hiflyttad av mina föräldrar från Aspänget 1990. Jag minns att jag fick ett foto i ett brev till Rom, där jag då bodde, med två glada byggnadsvårdare poserande framför den flyttade ladan.
.
.

Kanske har även andra bloggare åsikter om , , ,

1 kommentar:

  1. All denna stenmöda i jordbrukets tjänst; gärsgårdar, odlingsrösen, stenkistor och stendiken. Vördnad.

    SvaraRadera

Tyck till om du vill...