30 november 2011

Helpdesk

Den här korta sketchen är BRA! Den florerade på nätet för flera år sedan och jag har haft den i datorn sedan dess. Då den var ny tittade jag åtskilliga gånger på den, nu händer det bara ibland. Tröttnar på den gör jag inte så lätt. Norska är ett glatt språk men det tål att lyssna ett par gånger minst för att inte tappa någon viktig replik på detta främmande språk ;-)

Sketchen Helpdesk handlar om att tänka på ett nytt sätt, om paradigmskifte, om ny teknik, teknikskifte, information och kommunikation...   men den handlar INTE om dumhet. Absolut inte alls! Love it!
Dumhet - det är något helt annat :-)
.
.

Kanske har även andra bloggare åsikter om , , , , ,

5 kommentarer:

  1. Hahaha! Tack för det skrattet. Det var oväntat så här mitt i veckan.

    SvaraRadera
  2. Jojomen, visst är den bara för bra.

    SvaraRadera
  3. Varför känner jag igen mig i den här
    sketchen?

    SvaraRadera
  4. Tänk vad lite som förändrats och kommer att förändras ändå. Detta kan lika gärna vara ett filmklipp som kommer att göras om 200 år när man helt övergått till efterföljarna till iPads och någon historieintresserad person hittar en bok i morfars morfars gamla kista som stått uppe på vinden i många år. Kanske skulle dom också varit oroliga för att batteriet tagit slut. Jag tycker man kan se klippet och omsätta det till både bakåt och framåt i historien.

    SvaraRadera
  5. Catdogs - ja visst känner vi igen oss :-)

    Tillväxt Förfall - allmängiltig var ordet, sa Bill. Ständigt aktuell, sa Bull ;-)

    SvaraRadera

Tyck till om du vill...